dinsdag 23 april 2024

Stoere jonkvrouwen en heerlijk knappe ridders

We mochten dit thema starten met een bezoek aan het Gravensteen. 
Daar kregen we een rondleiding van de gidsen die ons heel wat nieuwe wist-je-datjes konden vertellen.
In de klas gingen we helemaal aan de slag boordevol ideeën.
Een heel rijk en goedgevuld thema waar juf en de kleuters best trots zijn op de uitwerking.































 

zaterdag 16 maart 2024

nog even wat impressies over ons thema de Jungle en natuurlijk ook onze fantastische paasactiviteiten






Fijne motoriek: rollen met een knikker over de themaplaten uit Krullebol

Fijne motoriek: ophangen van de paaseitjes met een wasknijper


oog-handcoördinatie: slingeren met het eitje aan een touw en het opvangen in de paasklok



Weven van kleurrijke stroken in het ei



Tekenen van de paashaas volgens een stappenplan en inschilderen met waterverf





 

donderdag 8 februari 2024

10-9-8-7-6-5-…

We bouwen samen een project rond de ruimte
Op voorhand wisten we niet waar ons thema zou uitkomen. 
We hebben veel geleerd en geëxperimenteerd 
De grote fantasie van elk kind is eindeloos 
Ik ben trots 














 

maandag 22 januari 2024

Ik heb een pijntje, kan je me helpen dokter?

Niezen, hoesten, een arm - of beenbreuk, het past allemaal in ons nieuwe thema rond  

“Ik heb een pijntje, kan je me helpen dokter?” 

Onze klas wordt omgebouwd naar een dokterspraktijk, apotheek en liefst ook nog een radiologiecentrum. 
Deze periode ga ik vooral inzetten op de vaardigheden rond spreken bij een rollenspel. 

Zich inleven in de rol van dokter, patiënt, verpleger.  

Aan de hand van onze patiëntenkaart leren we om samen tot spelen te komen en heerlijk te doen alsof . 

Heeft u  röntgenfoto’s die we mogen gebruiken op onze lichttafel bij de radiologie zou dit heel fijn zijn. 

 

Ook deze week start de poëzieweek op onze school met aandacht voor een andere manier van omgaan met taal. Onze schoolwerkgroep heeft aan de hand van een schoolplattegrond een tocht uitgestippeld om samen met de klas op zoek te gaan naar poëzie.